VC Trynwalden 1 - VV Oosterlittens 1 (zon)

VC Trynwalden 1 - VV Oosterlittens 1 (zon)

Welkom bij de wedstrijd VV Oosterlittens - VC Trynwalden. De ploegen die in de winter nog gelijk stonden rond de 12e plaats, staan nu ver uit elkaar op de ranglijst. Trynwalden wist in 2021 slechts 7 punten te behalen, maar in 2022 behaalden de ploeg al 18 punten waarmee de ploeg met 25 punten op een keurige (en veilige?) 9e plaats staat. VVO verloor vorige week met 1-3 thuis van Friesland. Geen slechte prestatie als je de lange lijst afwezigen bij de A- en B-selectie bekijkt, maar het levert geen punten op.

Onderin blijft het echter spannend. THOR  (10 ptn) heeft twee weken geleden Nieuweschoot (4 ptn) het laatste zetje gegeven door 5-3 te winnen in een echte onderlinge degratiekraker. THOR mag zich alvast gaan opmaken voor de nacompetitie om degradatie. Naast THOR zal ook de nummer 12 van de ranglijst voor nacompetitie in actie moeten komen, en dat is op dit moment VVO.

Achterstand op nummer 11 Renado is 3 punten, maar ook het doelsaldo is in het voordeel (+6) van de St. Nyksters. Daarnaast heeft VVO de komende 4 wedstrijden een zeer lastig programma met Trynwalden (T) , St. Anna (T), Dronrijp (T),  DTD (U). Daarna volgen nog wedstrijden tegen Gorredijk, Geel Wit (2x) en Nieuweschoot. 8 finales voor de mannen van Marc van Hiel, dat met de start van het kaatsseizoen deze week ook nog eens wekelijks spelers moet missen vanwege het kaatsen. Het programma voor Renado ziet er beter uit, maar dat is natuurlijk geen garantie voor punten: Friesland (2x), Mildam, Nieuweschoot, Akkrum, Thor, Trynwalden & Read Swart. Kortom veel belangrijke wedstrijden voor de boeg voor VVO waarin de ploeg alle steun goed kan gebruiken.

Wedstrijd-nummer

J.H. Strampel

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

8835XC EASTERLITTENS

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
24 apr 2022 v.v. Dronrijp 1 (zon) - VC Trynwalden 1 co 2 - 0