Over VVO

Voetbal Vereniging Oosterlittens
De oprichtingsdatum van VVO is 31 januari 1935. De oprichtingsvergadering was in Cafe Visser aan It Plein te Easterlittens. Op deze avond gaven zich direct 20 werkende leden op.

De voorloper van VVO was overigens “TORO” . Een groep jongens uit Oosterlittens gingen in de jaren voorafgaand aan 1935 als ploeg al te voetballen naar bijvoorbeeld Dronrijp en Menaldum.

Ruim 85 jaar geleden ontstond er dus officieel een voetbalvereniging in Oosterlittens onder de naam VVO. Op 27 juli 1935 sloot de club zich aan bij de Friese Voetbalbond.

Leden
Waar de leden bij de oprichting hoofdzakelijk uit Oosterlittens kwamen heeft de vereniging door de jaren heen een veel bredere achterban gekregen. Naast de “Littensers” komen de leden nu voor een groot deel uit de vele dorpen nabij Oosterlittens; Winsum, Welsryp, Baard, Huns, Leons, Hylaard, Jorwerd, Mantgum, Weidum, Easterwierrum, Boazum, Wieuwerd, Britswerd, Itens.

Teams
In het oprichtingsjaar 1935 kwam er een team uit van VVO in de 3e klasse FVB. Anno 2021 komt het eerste team van VVO uit in de 3e klasse KNVB. VVO telt nu de volgende teams:

• 4  herenteams
• 2  damesteams
• 1 JO17 team
• 1 JO15 team
• 1 MO15 team
• 2 JO13 teams
• 1 JO12 team
• 2 JO11 teams
• 1 MO11 team
• 1 JO10 team