Spelregels 6 x 6

Spelregels 8 x 8

Spelregels 11 x 11

Er zijn (voor onze vereniging) 3 verschillende wedstrijdvormen:
·         6 x 6      (JO8 ,  JO9 en JO/MO10 met spelbegeleider ipv scheidsrechter op kwart veld)
·         8 x 8      (JO11 en JO12 met  scheids op half veld zonder grensrechters)
·         11 x 11  ( JO 13, JO14, JO15, MO15 en  JO17 met scheids op groot veld met grensrechters)

De spelregels voor 11 x 11 zijn gelijk aan de spelregels zoals wij die bij de senioren hebben.

Bij de 6 x 6 vorm spreken we niet  over een scheidsrechter, maar spelbegeleider. Je staat dan in principe langs het veld, maar als het nodig is kan je wel het veld in bewegen.

Fluitjes, scoreboekjes en kaarten liggen in de bestuurskamer.

Uitslagen worden via een mobiel digitaal wedstrijdformulier (mDWF) vastgelegd. Voor dit mobiele wedstrijdformulier is het nodig dat scheidsrechters de Wedstrijdzaken app hebben op de eigen smartphone.

De gebruikers van de Wedstrijdzaken app kunnen alleen registreren en inloggen met het e-mailadres dat vastligt in onze ledenadministratie. Als dit email adres niet meer overeenkomt met de ledenadministratie neem dan even contact op met onze ledenadministrateur Sikco Velstra , telefoon  06-10717130 of email adres:  [email protected]

Als je er niet uitkomt met vastleggen van de uitslagen of de app nog niet geïnstalleerd hebt? Geen probleem gewoon even op papiertje naast de computer in bestuurskamer noteren. Dan zorgen wij wel voor vastlegging.

Speelduur:
JO8, JO9              2 x 20 minuten  (Time-out na 10 en 30 minuten. Rust max. 10 minuten)
JO10, MO10         2 x 25 minuten  (Time-out na 12,5 en 37,5 minuten. Rust  max. 10 minuten)
JO11, JO12          2 x 30 minuten  (Time-out na 15 en 45 minutem. Rust max. 15 minuten)
JO13                    2 x 30 minuten
JO14, JO15, MO15 2 x 35 minuten
JO17                     2 x 40 minuten

Graag een kwartier voor aanvangstijd aanwezig zijn.
In de rust (maar ook voor of na de wedstrijd) kun je koffie of ander drinken in de kantine krijgen.