VV Oosterlittens 1 (zon) - Gorredijk 1 (zon)

VV Oosterlittens 1 (zon) - Gorredijk 1 (zon)

Welkom bij de wedstrijd VV Oosterlittens – VV Gorredijk. Een duel tussen de nummer 5 en 6 van de ranglijst. Beide ploegen kenden een zwaar programma na de winterstop en mede hierdoor verloren beide ploegen de aansluiting met nummer 4 Akkrum. Aan de andere kant kwamen de nummer 7 en 8 Friesland en Renado dan weer dichterbij op de ranglijst en zouden zowel VVO als G’dyk dit weekend graag weer wat afstand nemen van “de streep”, want plek 9 betekend nacompetitie dit jaar. Vorige week stelde Littens teleur bij Renado en liet het de punten in St.Nyk liggen. Gorredijk verloor in 2023 al 4x van respectievelijk Dronrijp, Akkrum, Oerterp en ook VV Renado. Beide ploegen zitten dus in hetzelfde schuitje, en voor beiden telt dus niets minder dan de volle drie punten!

Bij Gorredijk lopen voorin enkele handige aanvallers rond die hun goaltjes regelmatig meepakken. Topscorer dit seizoen is de jonge Thijs Herder (12 goals) gevolgd door Jesmer de Vries (9 goals). Laatstgenoemde heeft dit seizoen wederom last van blessures en kwam zodoende nog maar tot 9 competitieduels dit seizoen. Voor het duel met Littens lijkt de ploeg weer compleet te zijn voorin. Laat het een waarschuwing zijn voor de Littensers, want de G’dyksters scoorde in de laatste 3 duels telkens 3 keer. Ook de tegenstander zal op scherp staan, want Gerrit Rinze maakte de afgelopen twee jaar al tweemaal een hattrick tegen de bezoekers.  Het beloofd een spannende pot te worden, met hopelijk de drie punten voor de VVO.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1 - Hoofd

Wedstrijd-nummer