Friesland 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

Friesland 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

Zondag staat het duel tussen de nummer 7 LVV Friesland en de nummer 8 VV Oosterlittens 1 op het programma. Waar we vorige week nog 4e stonden, zakten we na de late tegentreffer vorige week maar liefst 4 plaatsen. De nederlaag tegen Akkrum was zeker na de eerste helft zeker terecht te noemen. Echter overleefde Littens de 1e helft en kreeg het zelf drie 100% kansen, maar toch mocht Akkrum in de absolute slotfase de enigste goal van de wedstrijd maken. De Leeuwarders ging vorige week weer over VVO heen met een 0-3 overwinning in De Wilp. Grote man vorige week was Joris Wubbeling met 2 goals.

Opvallend bij de Leeuwarders is, dat de ploeg in alle beker- en competitiewedstrijden gescoord heeft: 22 goals in 10 wedstrijden. Ten opzichte van vorig jaar treffen we een stel nieuwe namen aan bij de selectie van Friesland. Een duidelijke versterking voor de ploeg maar toch is het nog altijd spits Friso Boschloo die met 4 doelpunten bovenaan de topscorerslijst staat dit seizoen. Vorig seizoen verloor Littens beide duels met Friesland, dus dat wordt tijd om dat recht te zetten. Zeker gezien de ranglijst waarin het stuivertje wisselen is op het moment. Een overwinning zou bijzonder welkom zijn, waarmee je aanhaakt bij de subtop en voorlopig afstand neemt van de onderste regionen. Een wedstrijd voor echte bikkels op het veld en langs de lijn want er wordt zowel een lage temperatuur als neerslag verwacht.

Wedstrijd-nummer

W. de Haan

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark Nylan
Middelzeelaan 6 A
8931AK LEEUWARDEN

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: