Dag 2: Jokertje neemt koppositie over en enorme stijgers in het klassement

22 november 2022 10:00

Engeland had geen kind aan Iran. Iran dat als protest niet meezong met hun volkslied. Eindstand 6-2. Voor Iran scoorde Taremi 2x, en hiermee staat hij ook bovenaan in de topscorerslijst, samen met Saka en Valencia.
Nederland wist in een stroeve vertoning uiteindelijk Senegal te verslaan met 2-0. Cody "Eintovenaar" Gakpo brak de ban, waarna Klaassen diep in blessuretijd de score verdubbelde.
De laatste wedstrijd vandaag was USA-Wales: 1-1. Timothy Weah, zoon van Liberia-legende George Weah, opende de score voor USA. Bale maakte vanaf de strafschopstip de gelijkmaker.

Eerst nog even een rectificatie. In de ongewenste e-mail zaten nog 2 formulieren. Deze zijn nu toegevoegd, waardoor er 42 deelnemer zijn!

In onze pool: De top 3 van gisteren heeft plaats moeten maken voor een nieuwe top 3: 1. Jokertje, 2. Jelke Di Rono, 3. Jentje. De hoogste dagscore, 75 punten, was voor De rode wolf (van 31 naar 10) en Durbin (van 41 naar 22). Onderaan staan nu Iko de Boer (40e), Klaas Greidanus (41e) en De Jonkertjes (42e).

Morgen 4 wedstrijden. Om 11.00 uur Argentinië - Saudi-Arabië. De laatste kans voor Messi om de wereldtitel te passen als voetballer. Argentinië verloor nog nooit van Saudi-Arabië. Om 14.00 uur Denemarken-Tunesië. Tunesië overleefde nog nooit de groepsfase op een WK. Maar Tunesië was wel het eerste Afrikaanse land dat een WK wedstrijd won. Om 17.00 de wedstrijd Mexico-Polen. In hun 9 onderlinge duels wonnen ze allebei 3x. Mexico is vaak terug te vinden in de achtste finales. De laatste wedstrijd is om 20.00 uur Frankrijk-Australië. De regerend kampioen moet het doen zonder spits Benzema.
dag_2.png