Bauke Sieswerda nieuwe voorzitter VV Oosterlittens

19 december 2023 16:00

Afgelopen vrijdag namen we op de algemene ledenvergadering afscheid van Doede Ottema als voorzitter van de VV Oosterlittens. Na maar liefst 18 jaar als voorzitter nam hij afscheid van het bestuur van onze club. Bauke Sieswerda zal Doede vervangen als nieuwe voorzitter en Bavius Smink zal plaats nemen als algemeen lid in het bestuur.

De 26-jarige Winsummer (tegenwoordig Bolswarder) is al een tijd actief binnen het bestuur van VVO. In 2020 kwam hij het bestuur versterken en nam hij de taken social media, websitebeheer en kledingbeheer op zich. Deze taken worden dan ook opnieuw verdeeld binnen het bestuur: Marthe zal de social media-, Bavius de website- en Bauke & Jurjen zullen samen het kledingbeheer verzorgen.

Voor wie Bauke nog niet kent binnen onze club. Hij groeide op in Winsum en is al sinds 2004 lid van onze vereniging. Momenteel speelt hij al voor het 10e seizoen in het eerste elftal van Littens en kwam tot dusver tot het noemenswaardige aantal van 1 goal.

Voor de kenners en VVO-pubquiz fanaten. Met zijn 26 jaar is hij echter niet de jongste voorzitter van VVO. In 1950 werd erelid Albert van der Weide al op 24 jarige leeftijd voorzitter van onze club. En ook lid van verdienste en eerste voorzitter van VVO Andries van der Kooi werd al op 24 jarige leeftijd voorzitter.