Overzicht voorbereiding & beker VVO 1

19 september 2023 17:15

Na 5 weken voorbereiden is het zover: de competitie staat op het punt van beginnen!

De oefen- & bekercampagne zit er op, tijd om te kijken hoe het vlaggenschip van Oosterlittens er voor staat. We gaan in vogelvlucht langs de duels. 5 weken geleden stond namelijk de eerste training op het programma en in die 5 weken heeft de ploeg 5 wedstrijden gespeeld. Het hadden er 6 moeten zijn, maar Langwar kwam er op het laatste moment achter dat men dorpsfeest en skûtsjesilen had en dus besloot men zich terug te trekken uit de beker.

Na twee trainingen stond gelijk de eerste oefenwedstrijd al op het programma: uit tegen Oldeboorn. Na een saaie eerste helft opende Gerrit Rinze de score in de tweede helft. Echter kwam er snel antwoord van Oldeboorn en na 3 goals van Tjitze Brandsma en een eigen goal van laatste man Jip, stond de eindstand op 4-1 tegen de zondag vierde klasser.

Die zaterdag kwam Warga op bezoek in Littens. Warga kwam al snel op 2-0 voorsprong door een zondagsvoorzet die over de keeper heen vloog en een misverstandje tussen keeper & verdediger. Echter was het laatste man Paulus Yde die met een solo de aansluitingstreffer maakte. Kort voor rust trok Anne Jent de stand weer gelijk. In de tweede helft waren het Ewoud en Wessel die snel scoorden en zo stond Littens gewoon weer 4-2 voor. Echter was het laatste woord aan Warga dat door een goal van oud-prof Okan Ozcelik en een kopbal van Anton Hobert, weer op gelijke hoogte kwam. Eindstand 4-4 en dus wederom niet gewonnen in een oefenwedstrijd!!

De dinsdagavond daarop gingen de Littensers naar Oosterend voor een oefenwedstrijd tegen zaterdag derdeklasser SDS. Het was SDS dat de bal had, maar Littens gaf een lesje efficiënt met de kansen om gaan. Waar SDS in eerste instantie nauwelijk voor de goal kwam, scoorden Gerrit Rinze en Anne Jent voor Littens. Door enkele pijntjes en afwezigen werd er middels een 442 formatie gespeeld, een formatie waar ze bij SDS lastig doorheen kwamen. Verder dan 1-2 kwamen ze dan ook niet meer en zo was de eerste overwinning een feit.

Na een vrij weekje (Langwar) stond dan eindelijk de eerste bekerwedstrijd op het programma: VV Akkrum. De nodige afmeldingen door blessures en vakantie zorgde voor veel gepuzzel in de opstelling. Al voor rust was het duel ruimschoots beslist en werd de eindstand maar liefst 1-6. Doelpunt aan Littenser zijde was van Gerrit Rinze Stremler.

Uitgeschakeld mocht Littens dan nog naar Terschelling afreizen afgelopen zondag. Waar de eilanders uit bij Akkrum geen partij konden bieden (6-0), zijn ze op het eiland vaak wel een lastige tegenstander. Bij VVO nog altijd de nodige afwezigen en dus werd er wederom flink gepuzzeld.

Terschelling opende de score met een fraaie omhaal en daarmee ook tevens de enige goal voor rust. Littens had geen zin om wederom het schip in te gaan, en dus deed Captain Jack na rust wat terug. Met een kopbal uit een corner van Klaas Gerrit maakte hij de gelijkmaker. Even later bracht GR de ploeg op voorsprong en met een schuiver in de lange hoek stond het 1-2. Bij Terschelling was Watja Carli ingevallen en scoorde al snel de gelijkmaker. Na een kopbal van Paulus Yde (2-3) mocht GR zijn hattrick ook nog compleet maken. Echter deed Watja Carli dat ook aan Terschellinger zijde en zo werd het nog 4-5 kort voor tijd. Echter was dat dan ook de eindstand en ging de overwinning mee naar het vaste land. Voor Jacob Kuipers was het ook een speciale wedstrijd, de jonge speler maakte zijn debuut in VVO 1.

Volgende week start de competitie, wederom tegen VV Akkrum. Om 14:00 spelen de Littensers in Akkrum, dus wees er bij!!