VVO niet ongelukkig

Burgemeester de Hooppark 4
8605CR
SNEEK

Afgelopen zaterdag gingen we vol goede moed naar Sneek, om tegen het ons zo bekende LSC te spelen.
De vorige wedstrijd tegen hen was mij nog goed bijgebleven. We gingen met een royale 6-1 voorsprong de rust in, maar de koek was de tweede helft helemaal op. We wonnen dan wel met 7-2, maar de leider van LSC vertelde voor deze wedstrijd dat hij hier veel van geleerd had...
Dit beloofde wat, maar we laten ons niet uit het veld slaan.
Cees had vandaag andere verplichtingen en daarvoor in de plaats was Femke mee. Heel fijn, want dat hadden we vandaag wel even nodig.
We begonnen voortvarend aan de wedstrijd en stonden al vrij snel voor met 2-0. Prima aanvallen werden er neergezet en de achterhoede hield het achterin uitstekend dicht. Uit een prachtige vrije trap, scoorde LSC voor rust nog de 2-1.
Meinte was ondertussen ook aangeschoven langs de lijn. Dat kwam goed van pas, want de tweede helft zal ik niet snel weer vergeten en zo met mij waarschijnlijk ook het publiek en zeker Femke en Meinte. Wanneer thuis geconstateerd wordt dat we snel grijs geworden zijn, dan hier de verklaring...
Want o jeetje wat een vreselijk spannende tweede helft. We weten niet wat LSC in de ranja gekregen heeft in de rust, maar ze kwamen met veel overtuiging het veld op. De omschakeling bij LSC was supersnel, daar had VVO niet meteen een antwoord op. De achterhoede had de handen vol aan de blauwhemden van Sneek. We scoorden nog wel de 1-3, maar binnen enkele minuten stond er een 3-3 stand op het scorebord. Hiermee waren we nog niet eens ongelukkig. De scheids keurde een doelpunt van LSC af, waar wij onze twijfels bij hadden.
Wat werd er gestreden en iedereen vloog zich de benen onder het lijf vandaan om LSC van scoren af te houden.
En wat fijn dat een prachtig uitgespeelde aanval van VVO een waar 'panna'-doelpunt opleverde, 3-4!!
LSC probeert het nog met man en macht, maar nadat Jelmer zijn hoofd een uitstekende redding bleek te zijn, floot de scheidsrechter af!

Een hele nipte overwinning voor VVO, dat zomaar anders had kunnen zijn.

Publiek, Femke en Meinte hartstikke bedankt voor de support en begeleiding!

Volgende week gaan we er weer een mooie pot van maken tegen Franeker!