Een belangrijk kwartiertje voor de JO11-2

... (e.d.)

2 maart 2024 10:30

C. Sietsma

Onder fantastische weersomstandigheden traden de jongens van de 11-2 zaterdag op het thuisveld aan tegen LSC.
Tijdens de warmingup werd al duidelijk dat de 11-2 vandaag als een team aan ging treden. Het rondje om het veld werd gezamelijk afgelegd, dat betekent dat alle 12 jongens bij elkaar blijven lopen. De snellere jongens passen zich aan aan de iets minder snelle. Dit vinden we een belangrijk onderdeel van het teamgevoel en tijdens de trainingen wordt hier ook goed aan gewerkt.
Dit zie je dan steeds meer terugkomen in de wedstrijden op zaterdag. Het wordt steeds meer een team en dat is het allerbelangrijkst.
Zo kunnen we merken dat in de wedstrijden steeds meer gekeken wordt naar wie er in de meest gunstige positie staat en vinden we elkaar steeds gemakkelijker.
Met Jelte H. de eerste helft onder de lat, begonnen we vol goede moed en zeer gedreven aan de wedstrijd.
Het duurde even voor er gescoord werd, maar toen de trein eenmaal op stoom was, was er voor LSC geen houden meer aan. In 15 minuten tijd werd er maar liefst 5x gescoord door VVO!
LSC deed vlak voor rust nog wat terug en met een 6-1 voorsprong zochten we de kleedkamer op.
Eigenlijk zou ik wel op kunnen houden met het verslag, maar er werd natuurlijk nog een hele helft gespeeld.
Dit werd een wat saaie tweede helft. LSC had VVO wat beter in bedwang en er werd alleen gescoord door LSC. Via een eigen doelpunt kwam VVO op 7 en LSC scoorde ook nog in het goede doel en kwamen zodoende op 2.
Eindstand 7-2.
Een prima winst voor de 11-2. We komen zo, met een wedstrijd minder gespeeld te hebben, op een keurige 3e plek!
Volgende week staat de uitwedstrijd tegen SJO AVC/Tzummarum op het programma.
We gaan zonder Lars, Jan en Wendy (weekendje Ameland met de jeugdclub van Jorwert) wederom voor een prachtig samenspel én plezier!

De doelpunten werden gemaakt door: Jan (4), Rowan, Wybe en ed van LSC.

Publiek bedankt voor jullie massale support en Meinte voor het fluiten!