De drie punten blijven wederom in Littens!

VV Oosterlittens JO11-2

SJO Arum/Stormvogels '64 JO11-1

Jelte Smink (schot)
Jan Smid (schot)

25 november 2023 10:30

C. Sietsma

VVO 11-2 – SJO Arum/Stormvogels ’64 11-1

Met een stevige noorderwind en zo nu en dan een fikse bui gaan de mannen van de JO11-2 warm aangekleed de wei in. Doordat Meinte met de JO8-3 op stap is naar Terschelling, neemt Cees de wedstrijdleiding op zich.

Vandaag staat de wedstrijd tegen de nummer 2 op het programma. We beginnen zeer voortvarend aan de wedstrijd en al snel ligt de 1-0 in de touwen. En binnen een minuut ook al de 2-0! Wát een begin van de wedstrijd!

Doordat we met een aardig grote groep spelen, moet er regelmatig gewisseld worden. Dit leidt een aantal keer tot veel onrust langs de lijn, maar ook in het veld. De jongens moeten steeds opnieuw weer hun positie vinden en hier maakt Arum gretig gebruik van. Als ware ‘stormvogels’ weten zij vat te krijgen op onze mannen en Arum komt vrij gemakkelijk op 2-1. Pff, vanaf de lijn zijn de jongens bijna niet te sturen en billen knijpend maken we de eerste helft af.

In de rust de taak om het anders aan te pakken, want verliezen is totaal niet nodig vandaag.

Wanneer een ieder zijn positie weet te vinden, kan het bijna niet mis gaan.

Er wordt even duidelijk over gesproken en vol goede moed beginnen we aan de tweede helft.

We besluiten de wisselspelers aan de kant maar 1 keer te wisselen in de tweede helft. Zodat diegenen weten op welke positie ze komen te spelen en er minder onrust is.

Dit pakt heel goed uit. Achterin staat het als een huis, de Arumers komen eigenlijk niet meer in de wedstrijd.

VVO weet elkaar goed te vinden en we komen nu echt aan voetballen toe. Hartstikke mooi om te zien.

We winnen uiteindelijk deze wedstrijd vrij gemakkelijk met 6-1.

Een super knappe prestatie!

Volgende week spelen we de ‘Greidhoeke-derby’ om 9 uur ’s ochtends in Easterein!

Cees heeft dan andere verplichtingen, maar deze mannen zullen hun best doen om de drie punten mee terug te nemen naar Littens!

Doelpuntenmakers: Jan (4), Jelte S. en Tjalling (beide 1).

Publiek wat fijn dat jullie, ondanks het barre weer, manmachtig aanwezig waren! En ook pake T.S. was gelukkig weer van de partij!