VVO JO11-2 behoudt koppositie

Thom Deinum (corner)

18 november 2023 10:30

C. Sietsma

Vandaag stond alweer de derde wedstrijd op het programma. Dit keer mochten de mannen om half 11 aantreden, voor zowel de jongens als de leiding een heel fijn tijdstip ;-)

Cees zit nog in de nasleep van de ‘mannengriep’ en die is zo hevig dat hij zelfs zijn wedstrijd van zondag in het 4e aan zich voorbij laat gaan… Dan is het menens.

Je zou verwachten dat ze allemaal uitgeslapen en voortvarend aan de wedstrijd gingen beginnen, echter kwamen we maar stroef uit de startblokken. Misschien mede doordat we afgelopen week niet één keer konden trainen, het trainingsveld was niet opgewassen tegen dit barre Hollandse weer.

Na lang blessureleed mocht Lars zijn rentree maken vandaag. Fijn dat je weer meedoet Lars!

De wedstrijd werd geleid door Meinte, die wel scherp begon en keurig floot. Hartelijk dank!

Door onze stroeve start kon ONS op een 1-0 voorsprong komen. Bliksem, er moest wat peper bij, want we wilden de punten graag in Oosterlittens houden.

Wat gelijk opviel bij de warming up was dat ONS een paar flink grote knapen in de ploeg heeft en in de wedstrijd blijkt al snel dat zij fysiek sterker zijn dan onze mannetjes. Maar voetballend zijn wij beter en gelukkig zal dat al snel doen blijken.

We komen op gelijke hoogte en mogen uitlopen naar een 5-1 ruststand. Wel even het vermelden waard is dat onze keeper van de eerste helft (Jelmer) ons met prachtige reddingen heeft bespaard van een aantal tegendoelpunten.

Het samenspel is bij vlagen keurig en er worden prachtige assists gegeven. Super!

De mannen gaan de kleedkamer in voor de ranja en Cees besluit dat in het veld de verdediging en het middenveld anders worden gepositioneerd en dat we met één spits de tweede helft gaan starten. Nadat beide coaches en Meinte wat waren opgewarmd in de kantine, betraden we het veld voor de tweede helft.

De mannen moesten even wennen aan de gewijzigde veldbezetting, met name het middenveld ging nog te vaak niet op tijd mee terug om de Snekers af te stoppen. Dit resulteerde in toch een aantal tegendoelpunten. Maar gelukkig wisten wij ook nog een aantal keer prachtige aanvallen te creëren en zodoende behielden we de voorsprong.

De eindstand was uiteindelijk 8-4! Een fantastische uitslag en we hebben allemaal weer stinkend ons best gedaan, super!

Het weer begon om te slaan en helemaal nat en verkleumd sloten de jongens deze morgen af onder de welverdiende, warme douches van VVO!

Volgende week wederom een thuiswedstrijd om 10.30 uur, tegen nummer 3 van de ranglijst SJO Arum / Stormvogels ‘64 JO11-1.

De doelpuntenmakers waren: Jelte S. en Jan (beide 2), Tjalling, Rowan en Thom (allen 1) en voor de rekenwonders onder ons, er mist een doelpunt, maar die kwam op naam van een ONS-speelster...

Publiek bedankt voor het aanmoedigen, al misten we trouwe supporter pake T.S. wel langs de lijn. Maar die zal ongetwijfeld andere drukte hebben gehad.