VVO 11-2 ongeslagen najaarskampioen!

Zeerobben JO11-3

VV Oosterlittens JO11-2

16 december 2023 8:45

W.H. Lodema

Sportpark Oostersportpark
Achlumerdijk 6
8862AJ
HARLINGEN

Vandaag al vroeg uit de veren, om 8 uur moeten we vanaf de carpool vertrekken richting Harlingen.

Hier staat om 8:45 uur de wedstrijd tegen Zeerobben op het programma.

Het is voor de mannen wel een beetje spannend allemaal, want vandaag kunnen ze kampioen worden!

Zouden ze de ongeslagen reeks kunnen volbrengen?

Helaas vandaag geen Lars, hij ligt thuis in bed met buikgriep…

Gijs is wel mee, maar kwakkelt al een poosje, dus die moeten we zo veel mogelijk sparen.

Verder nog een tweetal jongens met pijn aan de lies en benen. Het is tijd dat deze mannen een aantal weken in de rust kunnen.

We beginnen iets gespannen aan de wedstrijd, Zeerobben is sterk verdedigend aanwezig en proberen ons zo lang mogelijk van scoren af te houden. Dit gaat ze knap af, maar de jongens van de 11-2 weten op een gegeven moment, door goed tactisch overspelen een gaatje te vinden richting doel. De 1-0 ligt na zo’n 10 minuten spelen in de touwen. Nog geen 3 minuten later volgt de 2-0! Volgens Cees is het ijs nu gebroken.

Alle meegereisde ouders slaan een zucht van verlichting en de mannen ballen er fantastisch op los!

Tijdens de time-out volgen nog een aantal goede aanwijzingen.

In de laatste 10 minuten van de eerste helft volgen nog maar liefst 4 doelpunten voor VVO.

Met een 6-0 voorsprong de kleedkamer in, geweldig!

We vinden de jongens maar rustig aanwezig in de rust. Hier en daar een grapje en een ontspannend sfeertje.

De tweede helft wordt er wederom goed gestreden en overgespeeld. Super knap!

We scoren nog 5 doelpunten, waarvan ook enkele uit een corner en vrije trap.

Zeerobben scoort ook nog een doelpunt, al is die niet doorgegeven bij de KNVB... Volgens ons was de eindstand 1-11 in ons voordeel. Wederom een prachtig resultaat! Én kampioen zijn ze, de 11-2!

Met een prachtige medaille om de nek allemaal op de foto!

Lekker douchen en daarna wat drinken en chips!

Het was voor iedereen heel vroeg dag, maar het was het zeker waard.

De doelpunten kwamen vandaag op naam van: Tjalling (4), Jelte S. (3), Jan (2), Thom en Jelte H.

Nu de winterstop in, even bijtanken!

Daarna in januari de wei maar weer in. Ik weet zeker dat als we met z’n allen, met hetzelfde plezier, iedere week trainen en op zaterdag de wedstrijden spelen, deze jongens het nog heel ver gaan schoppen. Trainers bedankt voor jullie bijdrage hierin! En ook al die enthousiaste ouders, broertjes en zusjes, pakes en beppes, ooms en tantes, neefjes en nichtjes en iedereen die ik ben vergeten! Jullie zijn voor de jongens ook iedere week een belangrijke support!

Tot gauw!