Littens stelt dik teleur tegen de hekkensluiter

De Blesse 1 (zon)

Be van Ginkel (schot)

3e klasse A

3 december 2023 14:00

R. Jongman

Sportpark De Berk
Markeweg 23
8398GK
BLESDIJKE

Een dubbel programma deze week want donderdag stond de uitwedstrijd naar Oerterp op het programma. Echter liet het weer en het veld het niet toe en werd de wedstrijd afgelast. Om dan toch maar wat aan de teambuilding te doen, ging de hele selectie een dag later naar Heerenveen – Almere City. Een avondje om niet te vergeten en zeker niet voor Klaas Gerrit, die met zijn 1m40 stond te zoenen met een dame van 1m80.. Kwam dat keukentrapje toch nog van pas ;) . Zaterdag werd alvast gevierd dat Gerrit Rinze op 11 december bij de club van dertigers gevoegd gaat worden. Je zou het soms niet zeggen maar de gevoelige grens van de 30 zit er toch echt aan te komen, en dus werd er een surprise party voor hem georganiseerd. Waar op zaterdag nog alle wedstrijden in het amateurvoetbal werden afgelast, was het zaterdag op zondag toch een stuk minder koud en kon er nog wel eens gevoetbald worden. Tot zondag geen bericht vanuit De Blesse en geen bericht is goed bericht, dus er kon worden gevoetbald.

Er kon worden gevoetbald… Het duurde echter lang voordat de Littensers ook daadwerkelijk begonnen te voetballen want eigenlijk alles wat er mis kon gaan in de eerste helft, dat ging wel bijna mis. Het begon al bij de bespreking waarbij AJ, PY, Ewoud en Wessel te laat kwamen en pas halverwege de bespreking in De Blesse aankwamen. Tot overmaat van ramp kon ook Gerrit Rinze niet starten vanwege hamstringklachten en hoewel hij wel plaats nam op de bank, was het al snel duidelijk dat hij niet in actie ging komen. De goals moeten dan maar van anderen komen, en dus deed Gosse de belofte om te scoren vandaag. Bij De Blesse lijkt het dit seizoen nog maar weinig eer te behalen, met nog maar 2 punten staat het laatste. Ook de schrijver van het programmaboekje gaat er vanuit dat De Blesse nog steeds of alweer in de 4e klasse speelt. Het veld lag er behoorlijk slecht bij. Door de opdooi kon je er nog nauwelijks fatsoenlijk overheen lopen en zat het vol met hobbels en gaten waar je in wegzakt.

Precies die omschrijving gold ook voor alle Littensers, want het spel was ronduit belabberd in de eerste helft. Enige verschil met het veld is dat je wel makkelijk over de Littensers heen kon lopen en de ploeg mocht van geluk spreken dat De Blesse niet bepaald een goede ploeg is want anders had de ploeg met een dikke achterstand de rust opgezocht. Wie na de inleiding had gedacht dat er een team op het veld zou staan, die kwam bedrogen uit. Gedurende de hele eerste helft werden de duels niet gewonnen, werd er nauwelijks druk gezet of verdedigt. Na een kwartier spelen scoort De Blesse dan ook de openingstreffer eigenlijk simpelweg omdat de hekkensluiter wel graag te leek te winnen. Littens kwam zo af en toe wel tot een aanval, maar bijna iedere aanval eindigde in slordigheden waar ook het veld natuurlijk de nodigde invloed op had. Zo ging het grootste aantal corners verloren omdat de hoeken van het veld simpelweg niet begaanbaar waren. Eén corner was wel op maat en die werd ook keihard tegen de touwen gekopt door Paulus Yde. Hoewel alle spelers al even klaar stonden voor de corner was er nog niet gefloten door de scheidsrechter en zo werd de goal afgekeurd en moest de corner overnieuw.

De ijskoude achterstallige kleedkamer is normaal gesproken niet de manier waarop je je gasten ontvangt, maar meer dan dat had Oosterlittens ook niet verdiend na de eerste helft. De ploeg wist de knop wel redelijk om te zetten en kwam een heel stuk beter de kleedkamer uit. De bal ging steeds beter rond en er werden de nodige kansen gecreëerd. Na 10 minuten in de tweede helft volgde ook al snel de gelijkmaker van VVO. Geert werd weggestuurd en kon Paulus Yde bereiken bij de tweede paal. Voor PY een koud kunstje en dus competitiegoal nummero 97 voor de spits. Littens ging door met kansen creëren en kreeg wat meer grip op het duel. Die kansen kwamen er wel en zo stond Gosse oog in oog met de doelman om zijn belofte in te lassen, maar zijn inzet werd helaas gestuit door de doelman. AJ ging langs de keeper en kon afleggen op Wessel die de bal over het lege doel werkte. AJ kwam nog een aantal keer één op één met de doelman maar kon hem niet verschalken, zelfs niet van afstand of met buitenkant voet. De kansen voor Littens gingen er allemaal niet in verder, en het niveau zakte verder weg. In de slotfase moest het zelfs nog alle zeilen bijzetten want De Blesse kreeg in de slotfase zelfs nog wat kansen op de overwining. Met twee goede reddingen hield Stefan zijn ploeg op de been. En zo eindigt het duel in een zeer teleurstellend duel in een 1-1 gelijkspel. Een puntje waar je eigenlijk weinig aan hebt, maar Oosterlittens had ook gewoon niets meer verdiend dan dat. Zelfs een warme douche werd de ploeg niet gegund door de gastheren, en dus mocht Littens de drek afspoelen onder een koud pisstraaltje.

Volgende week mag Littens het recht gaan zetten tegen Renado, dat met 16ptn uit 8 wedstrijden keurig 4e staat in de 3e klasse A. De Littensers kunnen deze collectieve wanprestatie wellicht recht zetten met een mooi resultaat tegen de St. Nyksters. Niet zomaar een zondag want het is de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en alle 4 de teams spelen thuis, dat betekend Super Sunday in Littens. Na afloop speelt feestzanger Jan Joost in de kantine en is het thema Kerst. Dus kom allemaal in je mooiste kerstoutfit naar Littens.