Dag 10: Grote veranderingen in de poule en Jelke di Rono neemt de koppositie over!

30 november 2022 14:45

Soeverein is Nederland door naar de achtste finales! Wederom Gakpo die doel trof, en Frenkie de Jong die attent was in de rebound. Met zijn treffer is Gakpo op gelijke hoogte met Mbappé en Valencia, allen 3 doelpunten. Tweede in poule A werd Senegal, dat aan het langste eind trok in het onderlinge duel met Ecuador. De avondwedstrijd Iran-Verenigde Staten was zeer interessant. Met een doelpunt van Pulisic zijn de Verenigde Staten de volgende tegenstander van Nederland, komende zaterdag om 16.00 uur. Senegal moet het opnemen tegen Engeland, dat het Britse onderonsje met Wales won met 0-3, door o.a. 2 doelpunten van Rashford. Ook hij heeft er nu 3 gemaakt.

Onze pool: De boel is behoorlijk door elkaar geschud. De top 3 is anders, met Jelke di Rono nu op 1, 2e is nu Jentje, en nieuw in de top 3 is Team Blauw (met een dagscore van 170). Verder zijn opvallend de volgende stijgers: De rode Wolf (van 15 naar 6), Koning Louis (van 16 naar 8), FC br. Kroket mosterd (van 20 naar 9), JasperHardcore (van 29 naar 15), FC De Knikkende Knietjes (van 33 naar 16), dagwinnaar "La Pulga" es la mejor del mundo (met een dagscore van 176 punten, van 40 naar 19), Djurrovic (van 37 naar 22), Iko de Boer (van 34 naar 24), SZ91 (van 44 naar 26), Jonkertjes (van 43 naar 30) en Klaas Greidanus (van 45 naar 35), Daarnaast zijn er ook deelnemers die een (behoorlijke) duikeling moeten hebben incasseren: Brandy (van 6 naar 12), FC Jorritsma (van 5 naar 18), Sammy (van 19 naar 25), Rubber (van 10 naar 28), Durbin (van 24 naar 38), FC Captain Jack (van 21 naar 39), De Kikkertskûle (van 32 naar 41), De Assistkoning (van 31 naar 42) en Bassie (van 36 naar 43). De rijen worden nu gesloten door ForcaWammert1993 (44e) en Meinz (45e).

De wedstrijden van vandaag zijn ook niet misselijk. Om 16.00 uur is groep D aan de beurt: Tunesië-Frankrijk en Australië-Denemarken. Frankrijk is al verzekerd van de volgende ronde. Tunesië moet winnen, en is dan afhankelijk van het resultaat van de andere wedstrijd. Maar van de 11 WK-duels met een Europees land won het nog nooit. Australië kan aan een gelijkspel genoeg hebben, maar dag mag Tunesië niet winnen. Denemarken moet winnen om nog überhaupt nog kans te maken op de achtste finales. Vanaf 20.00 uur valt de beslissing in groep C. Bij Polen-Argentinië staan 2 wereldspitsen tegenover elkaar. Lewandowski scoorde 77x voor Polen in 136 interlands. Messi scoorde 68x in 137 interlands. Lewandowski scoorde dit WK pas zijn eerste WK-treffer. Polen heeft aan een remise genoeg. Argentinië mag niet verliezen. Bij een gelijkspel is het wel afhankelijk van de uitslag van de andere wedstrijd. Bij winst is het sowieso door. Makkelie mag deze wedstrijd fluiten. De andere wedstrijd is deze groep is Saudi-Arabië - Mexico. Mexico moet ruim winnen om door te gaan. Saudi-Arabië is bij winst door, bij een gelijkspel afhankelijk van Polen-Argentinië. Kortom, nog genoeg te beleven vandaag.

Er zijn vandaag weer 200 punten te verdienen. De stand kan dus weer flink gehusseld worden!
dag_10.png