Dag 3: Weinig punten op een dag vol verrassingen

23 november 2022 10:45

Net als Argentinië heeft ook ondergetekende een valse start. Nog eens 3 formulieren waren afgelopen weekend "onder de radar verdwenen". Maar gelukkig zijn ze weer boven water en zijn ze verwerkt in deze nieuwe tussenstand. Laten we het er op houden, dat het afgelopen weekend even druk was met het Mearke. We hebben nu dus een totaal aantal deelnames van 45, een record!

Zoals gezegd, Argentinië begint slecht aan dit WK. Sterker nog, niemand in onze pool had dit voorzien. Messi opende nog wel de score, maar zag Saudi-Arabië na rust toch knap 2x scoren. En dus 2-1 winst voor Saudi-Arabië. De tweede wedstrijd Denemarken-Tunesië eindigde in 0-0, net als Mexico-Polen. In deze laatste wedstrijd had Lewandowski de kans om te scoren vanaf 11 meter, maar zijn inzet werd gekeerd. De laatste wedstrijd vandaag was Frankrijk-Australië. Australië begon uitstekend, kwam op 0-1, maar moest daarna toch zijn meerdere erkennen in Frankrijk: 4-1.

Onze pool: Ondanks de magere scores van vandaag is de top 3 toch intact gebleven. Dus 1. Jokertje, 2. Jelke Di Rono, 3. Jentje. Dagwinnaar Paulus (20 punten) klimt van 16 naar 13. Onderin blijft het kwakkelen met Iko de Boer (43e), Klaas Greidanus (44e) en De Jonkertjes (45e). Maar zoals Jean Nelissen wellicht zou zeggen: Doha is nog ver!

Morgen wederom 4 wedstrijden. Om 11.00 uur de wedstrijd Marokko-Kroatië. Verliezend finalist van 4 jaar geleden Kroatië lijkt favoriet voor deze wedstrijd. Het enige onderlinge duel eindigde in 1996 in 2-2. Om 14.00 uur mogen Duitsland en Japan hun opwachting maken. Duitsland sneuvelde slecht 1x in de groepsfase, dat was 4 jaar geleden. Japan haalde 3x de achtste finale, de laatste keer in 2018. Drie uur later, om 17.00 uur neemt Spanje het op tegen Costa Rica. Spanje doet voor de 12e keer mee, maar haalde slechts 1x de halve finale, en dat was inderdaad in 2010, toen het daarna in de finale won van, inderdaad, Nederland. Costa Rica doet voor de 6e keer mee. In 2014 werd Krul de held van Nederland in de kwartfinales in de starfschoppenreeks tegen Costa Rica. In het laatste duel van de dag komen onze zuiderburen aan de beurt, tegen Canada. Dit lijkt op voorhand een makkelijke wedstrijd, aangezien Canada voor de 2e keer meedoet, en het in de vorige deelname (1986) geen doelpunt wist te maken. En België het enige land is dat de laatste 2 WK-rondes alle 3 de groepswedstrijden wist te winnen.

dag_3.png