St.Annaparochie 1 - VV Oosterlittens 1 (zon)

St.Annaparochie 1

3e klasse A

24 oktober 2021 14:00

W Stel

Sportpark De Waaie
Statenweg 2
9076DS
ST.-ANNAPAROCHIE

Opstelling VV Oosterlittens 1 (zon)

Na drie wedstrijden staat Oosterlittens inmiddels op een elfde plaats met 4 punten. Waar de rest van de competitie hun vierde duel speelde, zaten de Littensers door corona-maatregelen thuis en werd er niet gespeeld. Hierdoor werden 3 plaatsen verloren op de ranglijst. Het was vooraf dan ook de vraag hoe fris de selectie van Marc van Hiel aan de start zou staan. Vanwege de vele coronagevallen na vooral het Winsummer dorpsfeest, werd besloten om het voetbal van vorige week af te lassen, zowel wedstrijden als trainingen. Na een vrije week en een elftal aan positieve coronatesten mag Littens op bezoek bij St. Anna. De koploper met vier overwinningen. Vorig week nam St. Anna dan ook de 3 punten mee in de lastige uitwedstrijd bij Geel Wit. De koploper van dit jaar stond zowel in het seizoen 18/19 als 19/20 bovenaan in de 3e klasse. Vorig jaar eindigde de wedstrijd in 7-1 in het voordeel van St. Anna. Het jaar daarvoor werd er zelfs 10x gescoord door de thuisploeg. Het is dan ook de vraag hoeveel weerstand de selectie van Littens kan bieden op dit moment.

St. Anna begon sterk aan het duel maar Oosterlittens wist verrassend stand te houden en zelfs enkele keren gevaarlijk te worden. Het kantelpunt kwam in de 30e minuut. St. Anna kwam enigszins gelukkig op een 1-0 voorspong en het verzet van de Littensers was plots verdwenen. Als een auto zonder benzine moest de ploeg nog voor rust 4 goals incasseren, wat de ruststand op 5-0 bracht. De tegengoals werden zo simpel weggegeven dat tussen 4-0 en 5-0 slechts enkele seconden zaten.

Na rust was er enigszins sprake van een beetje energie en beleving in de ploeg waardoor er in het eerste kwartier na rust niet werd gescoord. Vervolgens was de tank echt leeg en liep de score op na een historische 11-0 nederlaag. Waar de gevolgen en afwezigen vanwege de coronabesmettingen een duidelijk effect had op de wedstrijd, waren het verschil in kwaliteit en beleving ook duidelijk. Volgende week wacht de wedstrijd tegen VV Akkrum, een lastige tegenstander die afgelopen jaren steevast bovenin eindigt. Het zou mooi zijn wanneer er deze week stevig wordt getraind om de conditionele achterstanden weer enigszins goed te maken.