Oosterlittens laat belangrijke punten liggen op het slechte veld van Mildam

Mildam 1

7 november 2021 14:00

J. Boerema

Sportpark De Wissel
De Wissel 2 A
8454KT
MILDAM

Opstelling VV Oosterlittens 1 (zon)

Deze week stond de uitwedstrijd naar Mildam op het programma. Als nummer 12 van de ranglijst zijn de punten nodig maar tegen de nummer 6 Mildam, is het altijd een lastige wedstrijd. Bij aankomst op sportpark De Wissel werd al snel duidelijk dat het veld er extreem slecht bij lag. Na de wedstrijd tussen Mildam 2 en GAVC 2, lag het veld er slechter bij dan het trainingsveld in Oosterlittens na een jaar lang trainen. De opstelling was gelijk aan vorige week tegen Akkrum, ware het niet dat Hindrik last van het schouder heeft en daarom kon Jelte Wijnia zijn debuut maken in het eerste van Oosterlittens.

Mildam was gelijk bij de les toen de bal voor de eerste keer over het knollenveld hobbelde. De eerste 20 minuten waren dan ook voor de ploeg in het wit-zwart. Na een gele kaart van Paulus Yde, was het al in de 18e minuut raak voor Mildam. Na een goede actie van de nummer 10 van Mildam werd de bal onderweg aangeraakt en verdween de bal achter Jelte. Echter kreeg Littens steeds meer grip op de wedstrijd en het werd dan ook steeds gevaarlijker. De uitblinkende Gerrit Rinze was weer niet te houden en er werd steeds beter gecombineerd voorin. Ondanks de kansjes voor Littens was de ruststand 1-0 voor de thuisploeg.

In de tweede helft werd goed gestart door VVO. Echter raakte Jelte geblesseerd bij de eerste tegenaanval van Mildam. Waar Jelte uiteindelijk door keepte na een flinke botsing en last van de ribben, ging het 5 minuten later mis. Jelte kwam hard uit zijn goal, maar speelde volledig de bal. De scheidsrechter zat even mis en legde de bal toch op de stip. De nummer 10 van Mildam mocht hiermee in de 55e minuut de 2-0 op het scorebord zetten. 5 minuten later werd het nog erger voor Oosterlittens wanneer bleek dat Jelte toch te veel last van de ribben had om door te kunnen keepen. Na enig overleg heeft Paulus Yde Walda de handschoenen aangetrokken en mocht de spits van minuut 60 de goal van Littens verdedigen.

Waar Paulus nog geen bal had gehad, mocht hij bijna de goal gaan verdedigen tijdens een tweede penalty. Ware het niet dat de scheidsrechter weer mis zat en de overtreding van Littens volledig over het hoofd zag. De memorabele keeperswissel van Paulus, betekende ook de rentree van Rykhelt Smink. Waar de man van glas in de zomer last kreeg van een zenuw in de rug, kon hij nu redelijk pijnvrij zijn rentree maken.

Ondanks de tweede goal van Mildam bleef Littens kansen creëren. Waar Hessel opnieuw een prima partij speelde, zorgt de snelheid van Rykhelt en Gerrit Rinze voor veel dreiging voorin. De scheidsrechter, die de eerste helft nog prima floot, was nog niet klaar met de penalty’s en gaf ook Littens een enigszins goedkope penalty. Waar doelman Paulus Yde al op de middellijn stond om de penalty te mogen nemen, was het de man in vorm die de penalty mocht nemen. Met een bekeken penalty zorgde Gerrit Rinze dan ook dat het in de 75e minuut 2-1 werd.

Vervolgens bleef de druk van Oosterlittens toenemen en hing de 2-2 in de lucht. Hessel gaf de scheidsrechter nog de nodige feedback en kreeg daarvoor een gele kaart. In de laatste minuten mocht ook Erwin zich melden in de spits om de gelijkmaker te forceren. Echter kwamen de kansen wel, maar het doelpunt niet. De wedstrijd eindigde dan ook in 2-1 en de 3 punten bleven in Mildam.

Volgende week mag Oosterlittens zich opmaken voor de belangrijke inhaalwedstrijd tegen Read Swart. Waar de rest van de competitie vrij is, mag Littens aantreden tegen de nummer 7. Publiek is van harte welkom want het is volgend weekend SUPER SUNDAY  in Littens. Met thuiswedstrijden van VVO4 (10.30), VVO2 (11.30) en VVO1 (14.00).