DTD 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

DTD 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

De competitie begint weer! Na de laatste wedstrijd op 11 december tegen Bakkeveen, gaat de competitie eindelijk weer van start. Tegenstander is nummer 4 van de ranglijst: VV DTD. De ploeg die aanvankelijk nog de voornaamste uitdager voor de titel leek, staat op een gelijk aantal punten met nummer 2 Oerterp & nummer 3 Gorredijk. DTD begon de competitie goed door vijf keer op rij te winnen, maar stelde teleur tegen Dronrijp, Gorredijk, Oerterp en Wilper Boys. Teleurstellend voor DTD, wat vijf jaren in de tweede klasse uitkwam. De tweede seizoenshelft werd goed gestart want het oefenduel met Beetgum werd met 3-0 gewonnen op het kunstgras van DTD.

Eerder dit seizoen haalde DTD flink uit tegen Littens. Het verschil was groot in het eerste duel van het seizoen, en daar was de stand ook naar: 1-6. In dat duel was vooral Rick Scheeringa op schot, met maar liefst drie doelpunten. In totaal maakte de spits dit jaar 7 goals in de competitie, evenveel als teamgenoot Berend Zondervan. Daarnaast zijn ook Jelmer de Boer en Peter Jan Schuts goed voor 5 doelpunten bij de mannen uit De Trije Doarpen. Littens wacht een lastig schema na de winter, waarbij de punten zeker welkom zouden zijn. Halverwege de competitie heeft de ploeg aansluiting bij de subtop, maar met DTD, Oerterp en Dronrijp op het programma zal er het nodige van de ploeg gevraagd worden om die positie te behouden.

Wedstrijd-nummer

B. Oord

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark DTD
Martenawei 6
9056PE KOARNJUM

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: