VV Oosterlittens 1 (zon) - Akkrum 1 (zon)

VV Oosterlittens 1 (zon) - Akkrum 1 (zon)

Oosterlittens neemt het zaterdag op tegen VV Akkrum. De wedstrijd werd vanwege de Friese Derby verplaatst van zondag naar zaterdag 12 november.

Een duel tussen twee oude bekenden, want beide hoofdtrainers waren in het verleden trainer van de andere ploeg. Wiebren Kerkhof was van 2013 tot 2016 hoofdtrainer van Oosterlittens en promoveerde in zijn eerste seizoen met VVO naar de 3e klasse. Hij volgt dit jaar André de Vries op bij Akkrum, die na 6 jaren de overstap maakte naar VVO. Bij Akkrum haalde André uitstekende resultaten en sleepte het ieder jaar een periode en dus nacompetitie in de wacht. Vorig jaar kwam de ploeg zelfs tot de laatste ronde van de nacompetitie voor de 2e klasse waarin het tekort kwam tegen HOC.

Waar vorig jaar het duel in Littens in 2-2 eindigde en uit met maar liefst 7-2 werd verloren, zijn de ploegen op dit moment dichter bij elkaar te vinden op de ranglijst. Afgelopen weekend won VVO bij Gorredijk en speelde Akkrum gelijk tegen Friesland, waardoor de Littensers nu net boven Akkrum staan op plaats 4. Het verschil tussen beide is echter 1 punt. Bij Akkrum moesten ze het aan het begin van dit seizoen nog doen zonder topscorer van vorig jaar Emile Vis (23 goals). Inmiddels is hij terug van een blessure en pakte de ploeg 5 punten uit 3 wedstrijden. Vorige week wist Vis alweer 2x de bal in het netje te leggen, waarmee hij nu al op 5 competitiegoals en 6 bekergoals staat  dit seizoen. Twee ploegen die elkaar door en door kennen en elkaar niet veel ontlopen.. dat belooft een spannende pot te worden op sportpark Tred’Iene.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1 - Hoofd

Wedstrijd-nummer