Oerterp 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

Oerterp 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

Het is nog lastig om vooraf te zeggen waar dit Oerterp dit jaar voor zal spelen. Eerste wedstrijd van het seizoen werd verloren van Renado, maar daarop volgde een gelijkspel tegen Gorredijk en een overwinning op Akkrum. In de beker werd ook al met maar liefst 2-5 van Bakkeveen gewonnen. Een lastige ploeg waar men rekening mee mag houden dus. Oosterlittens klom na de overwinning op De Wilp naar een 7e plaats maar verloor afgelopen weekend ruim van Dronrijp, waardoor het weer terug is op de 10e plaats. Alle ploegen staan dichtbij elkaar, met uitzondering van Dronrijp en DTD die met 9 punten uit 3 ruim bovenaan staan. Voordeel voor de Littensers is dat het deze ploegen beide al een keer heeft getroffen, maar daarentegen liggen alle ploegen dichtbij elkaar en zal VVO komende weken alles moeten geven, te beginnen met de lastige uitwedstrijd in Ureterp.

De laatste keer de ploegen elkaar troffen is maar liefst 8 jaar geleden in het seizoen 2014-2015. Een memorabele wedstrijd waarin beide ploegen rood pakten en kon Littens tot tweemaal toe bijna terug komen, maar kwam het uiteindelijk met 4-5 tekort. Doelpuntenmakers in die wedstrijd waren Teunis, Erwin, Paulus Yde en Gerrit Rinze en de toen 17-jarige Bauke Sieswerda mocht zijn debuut maken. In de seizoenen daarna speelde Oerterp maar liefst 5 seizoenen in de 2e klasse, voordat het vorig seizoen degradeerde. De afgelopen jaren stopten er veel spelers bij Oerterp waardoor er op dit moment een vrij nieuwe ploeg staat. Al met al een lastige uitwedstrijd tegen een nog vrij onbekende tegenstander. Tegen de nummer 6 van de ranglijst heeft de ploeg alle steun nodig, dus wees welkom op Sportpark de Griene Greide in Ureterp.

Wedstrijd-nummer

W.J.M. van Delden

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark De Griene Greide
Griene Leane 8
9247GT URETERP

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: