v.v. Dronrijp 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

v.v. Dronrijp 1 (zon) - VV Oosterlittens 1 (zon)

Een lastige programma aan het eind van de tweede periode: Dronrijp-uit & Oerterp-thuis. Te beginnen met het uitduel naar Schatzenburg van komende zondag. En niet alleen Littens 1, maar ook Littens 4 komt zondag op Schatzenburg in actie (11:00). Beide teams nemen het op tegen de koploper van haar competitie. Beide koplopers speelden 12x waarvan ze alles wonnen en slechts 1x gelijkspeelden. Een dagje Schatzenburg voor de Littensers, waar ze vast en zeker de Friese Derby op groot scherm tonen.

Waar VVO 1, Gorredijk en Akkrum momenteel strijden voor plaats 4, vechten DTD en Oerterp momenteel om het tweede plaats. Met een wedstrijd minder, en 6 punten voorsprong staat Dronrijp ruim bovenaan de 3e klasse B. Het duel in Littens eindigde maar liefst in 0-4 voor de Rypsters. Waar de Littens in het eerste uur nog prima weerstand kon bieden, was het daarna helaas kansloos. In het duel scoorde Bauke Kamminga tweemaal en daar bleef het niet bij. Dit seizoen maakte de spits maar liefst 42 goals waarvan 24 in de competitie. Een lastige middag dus voor de Littensers, maar wel een belangrijk duel. Want na 5 (van de 7) duels in de tweede periode staat Littens nog altijd eerste in de tweede periode. Echter heeft DTD ook 12 punten en treft die ploeg Geel Wit en Bakkeveen. Voor Littens staat juist de nummer 1 & 2 op het programma. Genoeg reden om zondag af te reizen naar Dronrijp dus!

Wedstrijd-nummer

J. Wolthof

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark Schatzenburg
Rypsterdyk 23
9036JE MENAAM

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: