Droom- en legendarische start VVO 4, maar staat toch weer met lege handen

ST: Sneek Wit Zwart/Black Boys 2 (zon)

2 april 2023 11:00

E Hadzic

Om 11:00 was vanochtend de aftrap op sportpark TredIene. Coach Bavius was afwezig wegens een trip naar Afrika, maar Jacob vervangde zijn rol.

Een zware taak, want er stond een wedstrijd tegen de nummer 4 (Sneek) op het programma. Helaas zijn dit seizoen alle wedstrijden zwaar.

Tot in de late uurtjes stond de tap in Jorwert aan, en dus was de voorbereiding wederom niet optimaal.

Jacob toverde een verrassende opstelling uit de hoed, want met Jip, Jens en Jelle (De drie J's) waren er veel mogelijkheden.

De start van Oosterlittens was geweldig. Iedereen hield zijn man en sneek wit-zwart stonden met hun haren in het haar. Al snel kwam de 1-0 door Jip, dus de gehaktbal mayo was al binnen.

Het was wachten op de 2-0, tot dat de coach van Sneek na 10 minuten het spoor bijster was. Hij wou iedereen op zn plek zetten, maar er bleef steeds 1 over. VVO4 stond onbedoeld met 12 man op het veld, een logische verklaring dus van de droomstart.

Helaas weer 0-0, maar Stefan maakte alsnog de 1-0. Een hand van god en een penalty leverde helaas een 1-2 achterstand op met rust.

De tweede helft moesten de jongelingen het oppakken, want Cees hield de bank warm. Vanuit het publiek klonk "alles of niets" en dus werd de laaste man Rein gewisseld.

VVO probeerde wel, maar vele spelers hadden toch latst van de vele drankjes de avond ervoor. Jip zal wel zeggen: Als ik geen bal krijg, kan ik ook niet scoren.

Al hadden we tot het schrikkeljaar door blijven de spelen, de bal wou er gewoon niet in.

Dit had de grens van de tegenstander ook wel door, dus die kon rustig een peukje roken, die werd gegeven door een speler van Oosterlittens.

Volgende week paaseieren zoeken en dan de week erop met vertrouwen naar Vlieland.