Littens 4 overleeft ware thriller tegen LSC

LSC 1890 6

23 april 2023 11:00

E Hadzic

De wekker gaat en vele spelers hadden het liefst nog 10x op snooze gedrukt. In Wjelsrijp bij Lukrock gingen de biertjes er sneller in dan Siffan Hassan, en dat bleek wel bij teambespreking.

Savonds een vent, sochtends een vent was bij vele mensen het geval, want Bavius, Jacob, Jan en Simon waren tot het einde aanwezig bij Lukrock en stonden er weer. Duco, volgende keer geven we jou een wekker en andere generatiegenoten kunnen wat van ons leren dan schooltjeziek zijn.

De spelers verzamelden zich op sportpark Trediene met vervangende coach Cees aan het roer en gastspeler uit Den Oever Jack!

De wedstrijd ging van start en Sipco had weer genoeg te doen. Opendag Op de Him was geslaagd en Rein was ook scherp.

Cees was de Hyballa van VVO en bleef fanantiek coachen. Spreuken als: "Er zijn brandnetels, dus laat de keeper met zijn korte broek rustig de bal pakken" en "Jack, we zijn hier niet in Noord Holland, je moet mee terug lopen" waren typerend voor deze intensieve pot.

Zweet, zweet en zweet was de conclusie van deze wedstrijd. In de rust konden de spelers met een 0 - 0 stand gerust aan een bakje thee. Voor de neutrale toeschouwer een oer saaie helft, maar Cees was trots met de inzet en passie.

De tweede helft ging van start en Oosterlittens 4 begon met tijdrekken. Stefan kon zijn rug niet rechten, maar Simons darmen waren weer onder controle en kwam er weer in.

De 1-0 kwam uit het niets na een schermutseling om de bal. Uitgerekend Jack (niet Jacob) maakte de 1-0.

Onze vriend van de club Daniel bewees vervolgens dat hij niet alleen kon scoren buiten het veld, want een mooie vrijetrap zorgde voor de verlossende 2-0. Niet te vergeten was het subtiele bukken van Sjoerd bij deze goal, die 90 minuten volmaakte.

De overwinning leek binnen, maar daar kwam toch nog de 2-1. Na bibberende minuten, seconden, maakte Elvir het verlossende eind, wat zorgde voor 3 punten.

Een mooi statistiek voor Cees, met 4 punten uit 2 wedstrijden. Al heeft hij al aangegeven, dat voetbalspeler boven coach staat.

Tijd voor een welverdiende rust met een oranje tompouche en op naar een prachtig competitie slot!
IMG-20230423-WA0019.jpgIMG-20230423-WA0020.jpg